Miért nem jelentkezik senki a hirdetésedre? 5 gyakori hiba
Sok motoros szembesül azzal, hogy bár a hirdetése hetek óta fent van, mégsem érkezik rá komoly érdeklődő. Pedig a probléma legtöbbször nem a motorral, hanem magával a hirdetéssel van. Nézzük, melyek azok a leggyakoribb hibák, amelyek miatt a vevők továbbgörgetnek – és mit tehetsz ellene.
1. Rossz vagy hiányos fotók
A hirdetés első benyomása mindig a fotó. Ha homályos, sötét, vagy zsúfolt háttérben készült képeket töltesz fel, a legtöbben már tovább is lépnek.
Tipp: Készíts legalább 6-8 jól megvilágított képet nappali fényben, több szögből. Mutasd meg a részleteket is: gumik, fékek, kijelző, ülés, idomok.
2. Túl kevés információ a leírásban
Egy kétmondatos leírás („Jó állapotú motor, azonnal elvihető”) semmit nem mond a vevőnek.
Tipp: Írj részletesen a motor állapotáról, előéletéről, karbantartásról, extrákról és arról, miért adod el. A bizalom itt kezdődik.
3. Túlárazás
Sokan érzelmi alapon határozzák meg az árat, nem pedig piaci alapon. Ha a motorod hasonló típusai 1,2 millió forintért kelnek el, te pedig 1,6 milliót kérsz, ne várj csodát.
Tipp: Nézz utána az aktuális piaci áraknak, és pozicionáld a hirdetésed reálisan. Az érdeklődők számában látványos különbség lesz.
4. Hiányzó elérhetőség vagy késedelmes válasz
Hiába szép a motor és korrekt a leírás, ha nem vagy elérhető, az érdeklődő gyorsan továbbáll.
Tipp: Add meg pontosan az elérhetőségeidet, és reagálj gyorsan az üzenetekre. Egy fél napos késés is elég, hogy más vigye el a vevőt.
5. Bizalmatlanságot keltő hibák a szövegben
A helyesírási hibák, a túlzó kijelentések („mint az új!”) vagy a gyanúsan rövid hirdetések bizalmatlanságot szülnek.
Tipp: Ellenőrizd a szöveget, mielőtt feltöltöd. Légy őszinte, informatív és korrekt hangvételű – pont úgy, ahogy egy megbízható eladóhoz illik.
Ha ezeket a hibákat elkerülöd, máris nagyobb eséllyel szólítod meg a komoly vevőket. Egy jól megírt, átgondolt hirdetés nem csak gyorsabb eladást, hanem jobb árat is jelenthet.